Chat

Newsletter
Imagine simbol curs PowerBI 1.2021

PowerBI - Avansat

Perioadă: 10 mai 2021-28 mai 2021
Examen: 05.06.2021
Cod curs: PowerBI 1.2021
Cursuri de specializare
Locația și durata de desfășurare: online, 20 ore(teorie și practică)

Cadru legal: ( Click pentru detalii )

Obiective

La finalizarea acestui program, participanții vor obține următoarele abilități:

  1. conectarea la diferite surse de date;
  2. transformarea și curățarea datelor pentru a putea fi analizate într-un model de date (ETL);
  3. concepte avansate de extragere a datelor (web scraping, api calling) cu ajutorul PowerQuery;
  4. construirea unui Model de Date în PowerBi;
  5. scrierea de coloane calculate și măsuri cu ajutorul DAX;
  6. cunoașterea bunelor practici în construirea în Data Modelingul tabular;
  7. folosirea DAX ca limbaj de interogare a modelelor tabulare;
  8. proiectarea agregărilor din modelul de date în grafice în PowerBi Desktop;
  9. crearea de rapoarte interactive;
  10. cunoașterea bunelor practici în crearea rapoartelor și "Dashboard-urilor";
  11. distribuirea rapoartelor și setarea refresh-ului periodic.

Grup țintă

  1. utilizatori avansați de excel, care trebuie să creeze deseori rapoarte complexe cu date provenite din mai multe surse;
  2. administratorii firmelor și pentru personalul cu sarcini de control;
  3. tuturor companiilor care doresc limitarea resurselor umane, creșterea veniturilor și  implementarea de solutii competitive în industria lor.

Descriere

Programul PowerBi creează facilități necesare societăților/instituțiilor pentru elaborarea automată a rapoartelor de piață (către instituții, către clienți), prin evitarea posibilelor erori din operarea manuală, prin reducerea resurselor umane și a costurilor aferente.

Cele mai multe clickuri din lume sunt date pe butoanele "Sunt de acord cu termenii și condițiile" și "Export to EXCEL". Foarte multe ore de muncă sunt consumate zilnic pentru a crea în excel rapoarte sofisticate (zilnice, săptămânale, lunare) care sunt prezentate apoi managementului sau altor consumatori, pentru ca după o săptămână/ lună să o luăm de la capăt cu multe acțiuni repetitive. Cu ajutorul ecosistemului PowerBI (Power Query, Power Pivot, PowerBI, Power Apps, Flow), orice utilizator de Excel poate deveni un programator sub acoperire, care poate crea în câteva ore aplicații de raportare care se va actualiza singură și va putea fi refolosită pentru a genera alte forme ale raportului inițial.

Prezentare Youtube

Prezentare lector

Denis Fărîmă - este de profesie economist, absolvent al Universității "Lucian Blaga" din Sibiu. Deține diplomă de master în Managementul Financiar al Organizației, obținută în cadrul aceleași instituții de învățământ. Totodată este și absolvent al facultății de Relații Internaționale și Studii Europene.
Are o experiență de 5 și 9 luni în piața de capital, în calitate de Product Developer la Sibex (Sibiu Stock Exchange) unde a lucrat la crearea pieței spot și la dezvoltarea și implementarea instrumentelor de pe piața instrumentelor financiare derivate. De asemenea, a participat în calitate de lector la diverse seminarii și cursuri organizate de Sibex.
Între 2014 -2018 a lucrat ca Account Manager - Data Analyst la Soft32. Din august 2018 a activat ca Procurement & Supply Data Analyst la City of London Telecommunication Ltd, din septembrie 2018 activează și individual ca Power BI Developer oferind servicii de BI, de la consultanță strategică pentru managementul activităților de reporting, acoperind toate fluxurile de date ce acompaniază procesele ce țin de activitatea de tranzacționare și clearing, iar din noiembrie 2019 este Senior PowerBi Developr - IBM Romania

Tematică ( Click pentru detalii )

În cadrul programului se vor prezenta următoarele module:

Tema I. Introducere

  • 1.1.Importul și prelucrarea datelor în Excel
  • 1.2.VLOOKUP și Pivot Table
  • 1.3.Grafice și Pivot Charts
Tema II. Power Query + DAX – Excel la puterea a 10-a
  • 2.1.Power Query (M) – noul motor de ETL - prezentare generală
  • 2.2.Power Pivot (DAX) – revoluție, nu evoluție – prezentare generală
  • 2.3.PowerBI – Self Service Business Inteligence Platform – YouTube of Data
Tema III. Power Query
  • 3.1.Importanța ETL (Extract – Transform - Load)
  • 3.2.Importul datelor
  • 3.2.1.Excel
  • 3.2.2.CSV/Text
  • 3.2.3.Folder
  • 3.2.4.Baze de date
  • 3.2.5.Altele (pagini web, conectori servicii online, SaaS, mail, API, ect)
  • 3.3.Agregarea datelor
  • 3.3.1.Merge Tables
  • 3.3.2.Append Tables
  • 3.3.3.Navigarea prin obiecte Excel
  • 3.4.Transformarea datelor
  • 3.4.1.Modificare tip date
  • 3.4.2.Transpose
  • 3.4.3.Unpivot
  • 3.4.4.Group și Summarize
  • 3.5.Citirea datelor
  • 3.5.1.Destinația datelor din interogări
  • 3.5.2.Organizarea interogărilor
Tema IV. Power Query – Avansat
  • 4.1.Obiectele Power Query
  • 4.2.Conceptele de bază ale limbajului M
  • 4.3.Funcții în limbajul M
  • 4.4.Parametri dinamici
  • 4.5.Logica condițională în M
Tema V. Power Query – Exemple și scenarii de lucru
Tema VI. DAX – Introducere
  • 6.1.Ce este DAX
  • 6.2.Ce este un model de date
  • 6.3.Tipuri de tabele
  • 6.4.Relațiile în cadrul unui model de date
  • 6.5.Excel și DAX
Tema VII. DAX – Aspecte generale
  • 7.1.Tipul datelor
  • 7.2.Operatori
  • 7.3.Coloane Calculate și Măsurile
  • 7.4.Variabile
  • 7.5.Erorile și modul de abordare
  • 7.6.Funcțiile de bază în DAX
  • 7.6.1.Funcții de agregare
  • 7.6.2.Funcții logice
  • 7.6.3.Funcții informaționale
  • 7.6.4.Funcții matematice
  • 7.6.5.Funcții trigonometrice
  • 7.6.6.Funcții text
  • 7.6.7.Funcții de conversie
  • 7.6.8.Funcții de Date și Timp
  • 7.6.9.Funcții de relații
Tema VIII. DAX – Contextul de evaluare
  • 8.1.Introducere în contextul de evaluare
  • 8.2.Contextul filtru (filter context) vs Contextul rândurilor (row context)
  • 8.3.Comportamentul diferit al coloanelor calculate și a măsurilor în funcție de contextul de evaluare
  • 8.4.Crearea de row context în cadrul filter context – iteratorii
  • 8.5.Funcția EARLIER
  • 8.6.Funcțiile FILTER, ALL și interacțiunea contextelor
  • 8.7.Contextul de evaluare și relațiile
Tema IX. DAX – CALCULATE și CALCULATETABLE
  • 9.1.Funcțiile CALCULATE și CALCULATETABLE – cele mai versatile și utilizate funcții în DAX
  • 9.2.Filtrarea unei singure coloane
  • 9.3.Filtrarea utilizând condiții complexe
  • 9.4.Tranziția contextului de evaluare
  • 9.5.Regulile de bază pentru CALCULATE
  • 9.6.ALLSELECTED și USERELATIONSHIP
Tema X. DAX – tabele deconectate - exemple
Tema XI.Time Inteligence
  • 11.1.Creare calendar
  • 11.2.Funcțiile de calcul temporar
  • 11.3.Calcule temporare cu calendare speciale
Tema XII.Tabele de date multiple
  • 12.1.Granularitate similară
  • 12.2.Granularitate diferită
Tema XIII.Ierarhii în DAX
Tema XIV.DAX – limbaj de interogare
  • 14.1.Funcția EVALUATE
  • 14.2.Funcția SUMMARIZE
  • 14.3.Funcția TOPN
  • 14.4.Funcția ADDCOLUMN
  • 14.5.Prezentare DAX Studio

Tema XV.Context de evaluare - Principii avansate

  • 15.1.ALLSELECTED
  • 15.2.Principiul AutoExist
  • 15.3.Descendenta în DAX
  • 15.4.Funcția ALL – noțiuni avansate
Tema XVI.Eficiența și optimizare în DAX
Tema XVII.DAX – Exemple și modele (patterns)
Tema XVIII.Data Refresh – metode de actualizare automată a modelelor în Excel
Tema XIX.PowerBI
  • 19.1.PowerBI Desktop
  • 19.2.PowerBI Service

Detalii suplimentare ( Click pentru detalii )

Documente necesare pentru înscriere persoane juridice:

  1. formular de înscriere persoana juridică;
  2. formular înscriere angajați ai persoanei juridice;
  3. copia actelor de identitate;
  4. copia diplomelor studii superioare;
  5. dovada achitării tarifului de înscriere la program (copie ordin de plată bancar sau chitanţă fiscală).

Documente necesare pentru înscriere persoană fizică:

  1. formular de înscriere persoana fizică;
  2. copia actului de identitate;
  3. copia diplomă studii superioare;
  4. dovada achitării tarifului de înscriere la program (copie ordin de plată bancar sau chitanţă fiscală).

Data limită de înscriere: cu cinci zile lucrătoare înainte de începerea cursului, în limita locurilor disponibile.

Documentele de mai sus se vor încărca pe aplicația www.cursuribursa.ro, în contul societății sau contul de client sau se transmit la numărul de fax 0369-432.488 sau la adresa de e-mail: office[at]cursuribursa.ro

Tarif înscriere curs și examen: 1500 RON/persoană

Tariful se va achita în contul:
  1. Banca Transilvania S.A., Sucursala Sibiu - Cont RO02BTRLRONCRT0503278301 sau
  2. Techventures Bank S.A., Sucursala Sibiu - Cont RO78BFER173000019199RO02.

Contact. Pentru detalii sau nelămuriri vă stăm cu drag la dispoziție:

  1. tel: 0369-404.124 sau 0771-261.036;
  2. e-mail: office[at]cursuribursa.ro

Avantaje oferite de AS Financial Markets:

  1. suport de curs în format electronic(2021);
  2. suport din partea lectorului/sesiuni de consultații online pe durata parcurgerii programului;
  3. camera de discuții suport din partea AS Financial Markets;
  4. suport IT;
  5. înscriere la examen;
  6. certificat de absolvire online sau în format letric (în termen de 24 ore de la absolvirea examenului).

Certificatul de absolvire: 

  1. AS Financial Markets eliberează certificat de absolvire conform Regulamentului A.S.F. nr.28/2020
PowerBI LD
Pentru a putea distribui un raport în PowerBi către un alt cont prin intermediul funcționalității "Share Report", următoarele condiții trebuie îndeplinite:
  • utilizatorul care distribuie trebuie să aibă instalată aplicația PowerBi Desktop și acces la internet,
  • ambii utilizatori trebuie să dețină licența PowerBi Pro;
  • doar utilizatorul care distribuie trebuie să aibă licența PowerBi Pro.