Ofițerul de conformitate/ Persoana care îndeplinește funcția de conformitate
Examen: 10.10.2024
Cod curs: PIFC9.2024
Cadru legal: ( Click pentru detalii )
Pregătirea și perfecționarea profesională continuă oferită de AS Financial Markets se organizează pe baza deținerii următoarelor documente:
• Decizia nr. A/334/13.08.2013, emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară(A.S.F.), cu privire la atestarea organismului de formare profesională a AS Financial Markets;
• Autorizația A.S.F. nr. A/157/24.10.2013;
• Autorizația A.S.F. nr.14/18.01.2017;
• Autorizația A.S.F. nr.39/14.02.2018;
• Decizia 21.04.2021, Consiliul de administrație al Banca Națională a României(B.N.R.) recunoaște societatea AS Financial Markets în calitate de organism de formare profesională în domeniul Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare.
Programele de formare profesională inițială sau programele de pregătire și perfecționare profesională continuă, se parcurg la furnizorii de programe autorizați.
Lista acestora poate fi consultată la adresa Autoritatea de Supraveghere Financiară(A.S.F.) sau Banca Națională a României (B.N.R).
Descriere
Structura detaliată a cursului
Programul este structurat în 15 module(teorie +studii de caz), astfel:
1. Organizarea si funcționarea pieței de capital
- 1.1. Arhitectura pieței de capital-parte a pieței financiare. Rațiunea apariției/existenței pieței de capital
- 1.2. Modul de funcționare a piețelor financiare și a pieței de capital
- 1.3. Principalii participanți la piața de capital: Investitori, Intermediari, Emitenți, Operatori de piață, Depozitarul Central, Autorități de reglementare și supraveghere
- 1.4. Interferențe între participanții la piata de capital
- 1.5. Cadru de reglementare aferent piețelor financiare: pachetul MIFID II și MAD II
2. Firmele de investiții, servicii și activități de investiții - sfera de aplicabilitate
- 2.1. Cadru de reglementare și definiții
- 2.2. Cerințe de organizare și de operare
- 2.3. Clasificarea clienților dpdv MIFID: clienți de retail, profesionali și contrapărți eligibile
- 2.4. Servicii și activități de investiții: principale și adiacente
- 2.5. Furnizarea serviciilor în funcție de tipul de client: testarea clienților
- 2.6. Testul de oportunitate
- 2.7. Testul de adecvare
3. Tipuri de instrumente financiare
- 3.1. Categoriile de instrumente financiare sub incidența MIFID II
- 3.2. Autorități cu competențe de autorizare și supraveghere în funcție de tipul instrumentului financiar
- 3.3. Instrumente non-complexe vs instrumente complexe
- 3.4. Acțiuni și instrumente financiare de tipul acțiunilor (equities): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, principii de evaluare, impact factori externi asupra valorii acțiunilor, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
- 3.5. Organisme de plasament colectiv în valori mobiliare (fonduri de investiții): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, principii de evaluare, impactul factorilor externi asupra valorii OPCVM, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
- 3.6. Instrumente cu venit fix (debt): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, principii de evaluare, impact factori externi asupra instrumentelor cu venit fix, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
- 3.7. Instrumente financiare derivate: tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, principii de evaluare, impact factori externi asupra derivatelor, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
- 3.8. Produse structurate: tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, principii de evaluare, impact factori externi asupra valorii produselor structurate, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
4. Piețe reglementate și alte locuri de tranzacționare
- 4.1. Tipuri de locuri de tranzactionare: Piața reglementată, Sistem multilateral de tranzacționare(SMT), Sistem organizat de tranzactionare(SOT)
- 4.2. Structuri de piețe/locuri de tranzacționare, în funcție de tipul de instrumente financiare
- 4.3. Piețe de creștere pentru IMM-uri
- 4.4. Operator independent (SI)
- 4.5. Formator de piață (Market maker)
5. Principiul celei mai bune executii: Best execution
- 5.1. Noțiune și aplicabilitate
- 5.2. Funcționarea principiului BE în cadrul SSIF. Obligațiile SSIF
- 5.3. Politica de executarea ordinelor
- 5.4. Informarea clienților de retail
- 5.5. Factori și criterii avute în vedere la obținerea celei mai bune execuții
- 5.6. Obligația de monitorizare a politicii de executarea ordinelor
- 5.7. Noutăți aduse de MIFID II
- 5.8. Raportări periodice
6. Principiul protecției investitorilor - cerințe de transparență în relația cu investitorii
- 6.1. Informarea clientului - cerințe de informare înainte și după furnizarea de servicii și activități de investiții
- documentație produse: documentele cu informații cheie destinate investitorilor (PRIIP), prospectele, situațiile financiare sau datele financiare etc.
- documentație servicii: document de prezentare, documentație contractuală
- alte cerințe: executarea ordinelor, confirmarea ordinelor și tranzacțiilor, raportări (în funcție de serviciile furnizate)
- 6.2. Informare privind costurile serviciilor și activitățiilor de investiții
- 6.3. Informare privind stimulentele aferente serviciilor și activitățiilor de investiții
- 6.4. Informare privind păstrarea în siguranță a instrumentelor financiare aparținând clienților
- 6.5. Informare privind înregistrarea convorbirilor telefonice
- 6.6. Informare privind politica de administrare a conflictelor de interese
- 6.7. Informare privind politica de executare a ordinelor clienților
- 6.8. Informare privind politica de management al reclamațiilor
7. Abuz de piață
- 7.1. Cadrul legal
- 7.2. IF în scop MAD
- 7.3. Regimul informațiilor privilegiate
- 7.4. Comportamente legitime
- 7.5. Insider trading: tranzacționarea în baza informațiilor privilegiate
- 7.6. Tipuri de insideri și lista insiderilor
- 7.7. Tranzacțiile managerilor
- 7.8. Publicarea informațiilor privilegiate
- 7.9. Programele de răscumpărare și programele de stabilizare
- 7.10. Sondarea de piață
- 7.11. Manipularea de piață și STOR
- 7.12. Practici, subpractici și indicatori de manipulare a pieței
- 7.13. Practici de piață acceptate
- 7.14. Notificarea ordinelor/ tranzacțiilor suspecte
- 7.15. Sancțiuni
8. Prevenirea și combaterea spălarii banilor
- 8.1. Spălarea banilor și finanțarea terorismului.
- 8.1.1. Definiții. Principalele asemănări și deosebiri. Exemple
- 8.2. Cadrul de reglementare internațional și național
- 8.2.1. Organisme de reglementare internaționale
- 8.2.2. Organisme de reglementare naționale
- 8.2.3. Cadrul legislativ internațional și național
- 8.3. Cadrul de administrare a riscurilor
- 8.3.1. Cadrul de administrare a riscurilor
- 8.3.2. Sancțiuni pentru neconformare
- 8.3.3. Identificarea riscurilor – Surse publice
- 8.3.3.1.Evaluarea supranațională la nivelul UE
- 8.3.3.2.Raportul Moneyval asupra României
- 8.3.3.3.Evaluarea națională a României
- 8.3.3.4.Raportul anual de activitate ONPCSB
- 8.4. Cunoașterea clientelei
- 8.4.1. Măsuri de cunoașterea clientelei
- 8.4.2. Ce înseamnă beneficiar real
- 8.4.3. Construcții juridice cu risc ridicat
- 8.4.4. Persoane expuse public
- 8.4.5. Sancțiuni pentru neconformare
- 8.5. Monitorizarea și raportarea tranzacțiilor
- 8.5.1. Rapoarte statistice
- 8.5.2. Rapoarte de tranzacții suspecte (RTS)
- 8.5.3. Informații la cererea ONPCSB
- 8.5.4. Sancțiuni pentru neconformare
- 8.6. Evaziunea fiscală
- 8.6.1. Evaziunea fiscală vs. Evitarea fiscală
- 8.6.2. Măsuri internaţionale de combatere a evaziunii fiscale
- 8.6.2.1. FATCA
- 8.6.2.2. CRS
- 8.6.2.3. DAC6
- 8.6.2.4. CESOP
- 8.6.3. Sancţiuni pentru neconformare
- 8.7. Sancțiuni internaționale
- 8.7.1. Ce sunt sancţiunile internaţionale
- 8.7.2. Emitenți
- 8.7.2.1. ONU
- 8.7.2.2. UE
- 8.7.2.3. SUA
- 8.7.2.4. UK
- 8.7.3. Legislaţia naţională
- 8.7.4. Eludarea sancțiunilor internaționale
- 8.7.5. Sancţiuni
9. Procesul de guvernanță a produselor
- 9.1. Guvernanța produselor - regim nou sub MIFID II
- 9.2. Obligațiile producătorului de IF
- 9.3. Obligațiile distribuitorului de IF
- 9.4. Piața țintă
- 9.5. Testul de adecvare și guvernanța produselor
- 9.6. Intervenții a autorităților la nivel de produs
10. Cercetarea pentru investiții
- 10.1. Cadru de reglementare
- 10.2. MIFID II vs MAD
- 10.3. Tipuri de cercetare de investiții
- 10.4. Cercetarea de investiții vs Consultanța de investiții
- 10.5. Cercetarea de investiții vs Analiza macroeconomică
- 10.6. Obligațiile producătorului de rapoarte de cercetare
- 10.7. Obligațiile consumatorilor de rapoarte de cercetare
- 10.8. Stimulentele în legătură cu cercetarea pentru investiții
11.Funcția de conformitate - rol și importanță
- 11.1. Domeniu de aplicare și cadru legal
- 11.2. Conformitate vs audit intern/extern
- 11.3. Funcția de conformiate
- 11.4. Abordarea pe bază de riscuri a funcție de conformitate
- 11.5. Obligația de monitorizare
- 11.6. Obligația de raportare
- 11.7. Obligația de informare
- 11.8. Cerințe organizatorice ale departamentului de conformitate
- 11.9. Cumularea de funcții
- 11.10. Externalizarea funcției
- 11.11. Noutăți MIFID II: Cerințe organizaționale, managementul reclamațiilor, externalizarea serviciilor
- 11.12. ESMA Peer Review
12. Aspecte ale funcției de conformiate: prevenirea conflictelor de interese, remunerarea, stimulentele
- 12.1. Prevenirea conflictelor de interese
- Identificarea conflictelor de interese
- Măsuri organizaționale și administrative de prevenire a conflictelor
- Informarea clientului
- Politici scrise de prevenire și administrare a conflictelor
- Sumarul politicii pentru clienții de retail
- Păstrarea înregistrărilor
- 12.2. Remunerarea
- Persoane vizate de politica de remunerare
- Cerințe pentru remunerare
- Bune practici vs practici nerecomandate
- Ghid EBA ref. remunerare
- 12.3. Stimulentele
- Tipuri de comisioane acceptate
- Politica internă cu privire la stimulente
- Comisioane, plăți, beneficii acceptate vs neacceptate
- Principiul acțiunii în interesul clientului
- Informarea clienților de retail
13. Formarea profesională a personalului încadrat pe funcția de conformitate
- 13.1. Cerințe de calificare
- 13.2. Cerințe de experiență
- 13.3. Formarea profesională continuă
- 13.4. Etica și conduita în desfășurarea activităților
14. Guvernanță, risc și conformitate
- 14.1. Guvernanța
- 14.2. Principiile BIS de guvernanță corporativă
- 14.3. Risc - Administare, evaluare, registrul și structura organizatorică
- 14.4. Conformitatea și etica
15. Managementul riscurilor de fraudă și de corupție
- 15.1. Conceptul de fraudă
- 15.2. Vectori – clasificare – tipologii
- 15.3. Infracțiuni asimilate fraudei - profilul fraudatorului
- 15.4. Furtul de identitate
- 15.5. Managementul și ciclul antifraudă
- 15.6. Obligații antifraudă ale angajaților unei organizații
- 15.7. Conceptul de mită și corupție
- 15.8. Infracțiuni asimilate corupției
- 15.9. Plățile de facilitare
- 15.10. Managementul conflictului de interese (cadouri și invitații, job-uri suplimentare, participații)
- 15.11. Politica de cunoaștere a angajaților (kye) și a furnizorilor/ colaboratorilor (kybp)
- 15.12. Politica de avertizare (whistleblowing)
Programul desfășurării
- Durata cursului: 30 zile/ 60 ore/ Cursul se desfășoară pe parcursul unei luni calendaristice și este accesibil non-stop;
- Orarul: Flexibil, cursanții pot parcurge tematica în propriul ritm, în funcție de disponibilitate.
- Formatul: Înregistrări video disponibile permanent/ Materiale de curs în format PDF/ Teste interactive pentru consolidarea cunoștințelor.
Acest format oferă cursanților flexibilitate maximă și posibilitatea de a studia în funcție de propriul program.
Modul de desfășurare al cursului
Cursul se desfășoară într-un format interactiv și flexibil, incluzând următoarele componente:
1. Vizualizarea înregistrărilor video: Peste 40 de ore de module video care acoperă teoria, studii de caz și aplicații practice;
2. Suport de curs în format PDF: Materiale de studiu detaliate, descărcabile, pentru aprofundarea cunoștințelor;
3. Teste interactive: Exerciții și evaluări online;
4. Chat pentru întrebări și clarificări: Interacțiuni cu lectorii și colegii printr-un sistem de chat integrat;
5. Sesiuni de întrebări și răspunsuri: Momente dedicate pentru a primi clarificări și feedback personalizat;
6. Elaborare proiect final: Parte integrată în cele 20 de ore, care includ testele interactive și pregătirea portofoliului.
Desfășurare stagiu practică
- Tema proiectului final: La începutul programului, cursanții primesc informații detaliate despre tema proiectului final. Aceste informații îi pregătesc pentru sarcina practică ce urmează, ajutându-i să înțeleagă subiectele și obiectivele ce trebuie abordate în proiectul lor;
- Tutoriat și evaluarea proiectelor: Pe durata stagiului de practică, participanții beneficiază de tutoriat din partea lectorilor AS Financial Markets desemnați. Aceștia îi sprijină în realizarea proiectului final și se ocupă de evaluarea acestuia, clarificând eventualele neînțelegeri și contribuind la consolidarea cunoștințelor dobândite;
- Predarea proiectului și condițiile de participare la examen: Proiectul final trebuie predat înainte de examenul grilă. Doar cursanții care obțin calificativul de trecere, conform evaluării organismului de formare profesională, vor putea participa la examen. Această condiție asigură că participanții au integrat și aplicat corect informațiile teoretice și practice;
- Obiectivele stagiului de practică: Organizarea stagiului de practică are ca scop consolidarea cunoștințelor teoretice predate în cadrul programului și dezvoltarea competențelor profesionale specifice. Stagiul acționează ca o punte între teorie și aplicarea practică în mediul profesional, adaptându-se specializării și nevoilor entității pentru care se instruiesc participanții.
Cerințe pentru participare
Pentru a participa la programul de formare profesională inițială "Ofițerul de conformitate/Persoana care îndeplinește funcția de conformitate" organizat de AS Financial Markets, trebuie să îndepliniți următoarele:
- Condiții de înscriere pentru persoanele fizice la programul de formare profesională inițială
Persoanele fizice se pot înscrie la programul ”Ofițerul de conformitate/ Persoana care îndeplinește funcția de conformitate”, organizat de AS Financial Markets dacă îndeplinesc următoarele condiții:
- Să fie în vârstă de cel puțin 18 ani și să aibă capacitatea de exercițiu deplină;
- Să aibă studii superioare finalizate cu diplomă de licență sau echivalent, cu traducere legalizată în limba română, dacă diploma este emisă într-o altă limbă.
- Cerințe tehnice pentru desfășurarea cursului în condiții optime
Pentru a participa la cursul „Ofițerul de conformitate/Persoana care îndeplinește funcția de conformitate”, utilizând platformele AnyMeeting și cursuribursa.ro, este necesar să îndepliniți următoarele cerințe tehnice minime:
- Dispozitive compatibile: Laptop sau telefon cu acces la internet;
- Sistem de operare Windows: Versiunea 10 sau mai recentă (cu actualizările de securitate instalate)/ MacOS: Versiunea 11 („Big Sur”) sau mai recentă/ Linux/Ubuntu: Versiuni compatibile (recomandat Ubuntu 20.04 LTS sau mai recentă);
- Browser web Recomandat: Google Chrome (ultima versiune stabilă)/ Acceptat: Microsoft Edge (ultima versiune stabilă);
- Echipamente hardware: Camera web/ Microfon de calitate bună, integrat în căști sau extern, pentru claritatea sunetului/ Căști cu microfon integrat, pentru reducerea zgomotului ambiental și o mai bună experiență audio/ Tastatură și mouse/ Monitor cu rezoluție minimă de 1920x1080 (Full HD), recomandat pentru vizualizarea clară a materialelor partajate și a înregistrărilor video;
- Conexiune la internet/ Viteză minimă necesară:
- Descărcare: 10 Mbps (pentru vizualizarea cursurilor în timp real și a înregistrărilor).
- Încărcare: 3 Mbps (pentru participarea activă în AnyMeeting). Recomandare: Conexiune prin cablu (Ethernet) pentru o stabilitate mai mare. Dacă utilizați Wi-Fi, asigurați-vă că semnalul este puternic și stabil.
Examenul. Informații despre examenul de absolvire a cursului ”Ofițerul de conformitate/ Persoana care îndeplinește funcția de conformitate”
În cel mult 30 de zile de la finalizarea programului cursanții vor susține un examen de absolvire. Acesta se desfășoară ONLINE și constă într-un test grilă de 50 de întrebări (50% din legislație -50% exerciții practice), cu multiple variante de răspuns, din care unul singur este răspuns corect.
Examenul va dura 60 de minute, iar după finalizarea testului sau expirarea timpului, se va afișa instantaneu rezultatul, cu punctajul, nota și calificativul ADMIS sau RESPINS. Pentru absolvirea programului de formare profesională inițială, cursanții trebuie să promoveze examenul cu cel puțin nota 7.00 (ceea ce înseamnă răspunsul corect la 34 întrebări din totalul de 50)
Pe pagina web a ASFM se afișează data și ora de examinare, însă toate informațiile referitoare la examen se trimit și pe adresa de e-mail a cursantului. Orice modificare a datei şi/sau a orei de susţinere a examenului final va fi comunicată cu cel puţin 2 zile înainte de data examenului, cât și pe pagina web - www.cursuribursa.ro
Înscrierea la examen se poate face:
a) din oficiu, pentru cursanţii care au fost înscrişi la respectiva serie de curs;
b) la cerere, pentru persoanele care au fost respinse sau au absentat la examenul corespunzător programului urmat şi care doresc să susţină examenul de absolvire.
c) la cerere, pentru cursanții care au efectuat programul la un alt organism de formare profesională autorizat A.S.F./B.N.R. sau în situația recunoașterii programului de formare profesională inițială efectuată în alt stat, în scopul verificării cunoștințelor privind legislația și specificul calității acestuia.
Pentru detalii suplimentare privind desfășurarea examenului, accesați mai jos ”Regulament de desfăsurare a examenului la AsFM”
Bonus premianți!
Participanții care promovează examenul cu nota 10.00, primesc GRATUIT, din partea AS Financial Markets, manualul “Curs pentru personalul care oferă informații privind serviciile de investiții financiare sau consultanță în investiții”. Acesta conține 343 de pagini de informații prețioase din domeniul financiar-bancar și al pieței de capital, pe care persoanele cu aceste profesii le pot aplica la job.
Manualul a fost elaborat de lectorii organismului AS Financial Markets, este avizat de B.N.R (2021) și este singura lucrare de acest fel tipărită la nivel național.
Dacă nu ai urmat cursul de formare profesională, dar dorești să-ți aprofundezi cunoștințele, poți achiziționa manualul la prețul de 200 de RON. Pentru comenzi, contactează-ne la adresa de email: office@cursuribursa.ro sau la telefon: +40-369.404.124 sau la Librăria Universității Babeș-Bolyai Cluj.
Certificare. Obținerea atestatului profesional ”Ofițerul de conformitate/ Persoana care îndeplinește funcția de conformitate”
- AS Financial Markets emite certificat de absolvire conform Regulamentului A.S.F. nr.28/2020, care se eliberează în termen de 24 ore de la promovarea examenului.
- Observație. Prezentul certificat de absolvire nu certifică prestarea autorizată a serviciilor și activităților de investiții prevăzute de Legea nr.126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, ci doar atestă promovarea unui program de formare profesională inițială recunoscut A.S.F.
În termen de 12 luni de la eliberarea certificatului de absolvire, cursantul transmite la A.S.F. o cerere de eliberare a atestatului profesional, conform anexei nr. 2, al Regulamentului A.S.F. nr.28/2020, însoțită de următoarele documente:
- Certificatul de absolvire a examenului, în copie, certificată sub semnătura olografă a cursantului;
- Actul de identitate (B.I./C.I./pașaport pentru persoanele fizice străine), în copie;
- Declarație pe proprie răspundere că, "am luat la cunoștință și îmi asum prevederile și sancțiunile dispuse de Regulamentul A.S.F. nr. 28/23.12.2020".
Lectorii cursului
Înveți de la profesioniști de top!
La AS Financial Markets, prioritatea noastră este să oferim programe de instruire și pregătire profesională care respectă cele mai ridicate standarde de calitate.
- Lectorii noștri sunt profesioniști redutabili, cu un înalt grad de calificare și o experiență vastă în domeniul financiar-bancar și pe piața de capital. Aceștia sunt recunoscuți de instituții de reglementare precum A.S.F. și B.N.R.
- Experiență și seriozitate: Fiecare temă este abordată cu maximă atenție și seriozitate pentru ca participanții să înțeleagă bine conceptele prezentate.
- Obiectiv: Dobândirea competențelor necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor profesionale.
Prin colaborarea cu experți de top, oferim o experiență de învățare completă și relevantă pentru domeniul financiar-bancar și piața de capital din România.
Programul ”Ofițerul de conformitate/ Persoana care îndeplinește funcția de conformitate” este susținut de următorii lectori:
- Adrian Codîrlașu – Doctor în Economie, Președinte al Asociației CFA România, Vicepreședinte al Asociației Analiștilor Financiari-Bancari din România și Profesor Asociat în cadrul Școlii Doctorale de Finanțe-Bănci;
- Darie Moldovan – Lector Universitar Doctor la Secția Informatică Economică, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și Doctor în Științe Economice, domeniul Cibernetică și Statistică;
- Narcisa Oprea – Avocat, partener coordonator al ariei de practică piața de capital în cadrul Schoenherr și Asociații;
- Roxana Păunescu – Manager al Departamentului Investigații Antifraudă, Anticorupție și Servicii Financiare în cadrul Direcției Conformitate, Raiffeisen Bank România, cu o experiență de peste 22 de ani pe piața financiar-bancară și a pieței de capital;
- Costinel – Ionuț Tuhasu, Expert investigatii antifraudă și anticorupție, cu 23 de ani experiență în piața financiar-bancară;
- Andreea Țâmpu-Ababie – AML-Compliance Specialist, ACAMS, ACSS, cu 20 de ani experiență în piața financiar-bancară.
Costuri și facilități
Tarif 1500 lei/participant(plus TVA), se va achita în contul Banca Transilvania S.A. - Sucursala Sibiu, CUI RO31725262,
• IBAN(RON): RO02BTRLRONCRT0503278301 sau
• IBAN(EUR): RO49BTRLEURCRT0503278301.
- Pentru înscrierea a minim 2 participanți se oferă o reducere de 5% din prețul cursului;
- Pentru înscrierea a minim 5 participanți se oferă o reducere de 10% din prețul cursului.
Ce include taxa de participare:
• Acces la materialele de curs. Module video detaliate și studii de caz/ Suporturi de curs descărcabile pentru studiu individual/stagiu de practică;
• Teste interactive. Evaluări online pentru verificarea și consolidarea cunoștințelor;
• Adeverința de participare. Document care atestă parcurgerea programului și îndeplinirea cerințelor necesare pentru prezentarea la examen;
• Examen. Participarea la examenul final pentru obținerea certificatului;
• Certificare. Certificat de absolvire recunoscut de instituțiile relevante, precum A.S.F. necesar la eliberarea atestatului profesional.
Acces la datele programelor de formare profesională inițială și gestionarea contului de client
Pentru a avea acces la informațiile programelor de formare profesională inițială și la resursele disponibile, urmați acești pași:
1. Crearea unui cont. Accesați www.cursuribursa.ro și creați un cont urmând instrucțiunile din procedura „Autentificare site cursuribursa.ro”, care vă va fi trimisă pe e-mail după înscriere.
2. Gestionarea contului de client. Odată autentificat, accesați meniurile din contul dvs. pentru a utiliza funcționalitățile platformei:
• Profilul Meu/ Actualizați informațiile personale;
• Cursurile Mele/ Vizualizați lista programelor la care sunteți înscris, accesați materialele aferente sau verificați statusul cursului. Lista programelor conține: Programul curent cu toate informațiile și materialele aferente programului la care cursantul ești înscris în prezent, precum și materialele arhivate/ Resursele și materialele de curs de la programele anterioare la care ai participat.
• Camera de Discuții/ Participați la conversații și puneți întrebări lectorilor și colegilor;
• Teste/ Accesați testele interactive pentru a verifica progresul în cadrul cursului;
• Documente Instituții/ Descărcați documente oficiale relevante pentru curs, cum ar fi adeverința de participare/certificările obținute;
• Arhiva Newsletter/ Consultați informații suplimentare, noutăți și articole educaționale transmise de organizatori.
Beneficii suplimentare
• Posibilitatea de a beneficia de tutoriat personalizat. Ședințe de consultări cu lectorii. La finalul programului, ASFM îți pune la dispoziție, la cerere, EXTRA- 30 de minute de "ședințe de consultări" cu lectorul pentru a clarifica eventuale nelămuriri. Sesiunile de consultări vor fi organizate cu maxim 5 studenți, pentru ca lectorul să poată răspunde punctual întrebărilor specifice ale cursanților.
• Acces la arhiva de newslettere de specialitate.
• Exemple de cariere și oportunități după absolvirea cursului. Absolventii care au participat în calitate de persoană fizică, și doresc să îmbrățișeze această meserie pe piața financiar-bancară, pot menționa acest aspect in email-ul de înscriere pentru a fi sprijiniți.
Înscriere și contact
Pentru a participa la acest program, urmează pașii de mai jos:
1. Completează și pregătește următoarele documente:
• 1a. Formular de înscriere persoană juridică (PDF) / (WORD) sau
• 1b. Formular de înscriere persoană fizică (doar dacă plata este efectuată de persoana fizică) (PDF)
• 2. Copie act de identitate
• 3. Copie diplomă studii superioare
• 4. Dovada achitării tarifului de înscriere la curs (copie ordin de plată bancar sau extras de cont cuprinzând dovada efectuării plății).
2. Încarcă documentele în aplicația www.cursuribursa.ro, în contul tău de client sau transmite-le pe adresa de e-mail: office[at]cursuribursa.ro
3. Noi îți vom trimite pe email confirmarea înscrierii, precum și toate detaliile cu privire la acest program de pregătire și formare profesională.
Data limită înscriere: Cu cinci zile lucrătoare înainte de începerea cursului, în limita locurilor disponibile.
Pentru mai multe detalii, ne poți contacta la oricare dintre numerele de telefon 0369-404.124, 0771-261.036 sau ne poți scrie pe adresa de e-mail office[at]cursuribursa.ro
Rămâi la curent cu noutățile din aria de conformitate!
Pentru a fi la curent cu toate noutățile, tendințele și informațiile relevante din domeniul conformității, vă recomandăm să vizitați:
➡️ blog.cursuribursa.ro
Pe blog vei găsi:
- Articole de specialitate.
- Analize și opinii privind reglementările în vigoare.
- Studii de caz și exemple din practica de conformitate.
Este o resursă valoroasă pentru toți cei care activează sau își doresc să se dezvolte în acest domeniu.
Legislație ( Click pentru detalii )
Atribuțiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele autorizate pe funcția de conformitate:
- să țină evidența neregulilor descoperite în cursul activității de monitorizare prevăzute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Regulamentul delegat (UE) nr. 565/2017;
- să asigure informarea societății și a personalului acesteia cu privire la regimul juridic aplicabil pieței de capital;
- să avizeze documentele transmise de societate către A.S.F. în vederea obținerii actelor individuale prevăzute de reglementările în vigoare, precum și raportările transmise A.S.F. și entităților pieței de capital;
- să prevină și să propună măsuri de remediere a oricărei situații de încălcare a legilor și reglementărilor în vigoare, incidente pieței de capital, sau a procedurilor interne ale societății sau de către personalul acesteia;
- să analizeze și să avizeze materialele informative/publicitare ale societății;
- să supravegheze activitatea societății astfel încât să se asigure utilizarea exclusiv personală de către fiecare angajat, inclusiv de către agenții delegați care nu își desfășoară activitatea în baza unui contract individual de muncă, a codurilor de acces și a parolelor alocate respectivei persoane;
- să raporteze cu celeritate consiliului de administrație/ consiliului de supraveghere, directorilor/ membrilor directoratului și auditorilor interni situațiile de încălcare a legislației, a reglementărilor în vigoare sau a procedurilor interne.
Pentru a fi autorizată de A.S.F. în calitate de persoană care îndeplinește funcția de conformitate, persoana fizică trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- să fie angajată cu contract individual de muncă (caracterul permanent al funcției);
- să aibă atribuții de conformitate numai în cadrul acelei S.S.I.F. (evitarea posibilelor conflicte de interese);
- să îndeplinească condiţiile de experiență profesională pregătire practică, minim 3 ani;
- reputație, onestitate și integritate - conduită, promotor al culturii de conformitate;
- să fi participat la stagiile de pregătire și să fi promovat testul privind cunoașterea legislației în vigoare organizat de către organismul de formare profesională atestat de A.S.F. și să fi solicitat A.S.F. eliberarea atestatului profesional, conform reglementărilor în vigoare;
- să îndeplinească condițiile prevăzute de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019.
Observație:
- Persoana care îndeplinește funcția de conformitate se supune autorizării A.S.F. conform prevederilor Regulamentului A.S.F. nr.5/2019, art. 25 și a Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019.
Detalii suplimentare ( Click pentru detalii )
Profilul Ofițerului de conformitate/ Personal care îndeplinește funcția de conformitate
- abilităţi foarte bune de comunicare şi organizare, perseverenţă şi atitudine pozitivă;
- competențe legislative: legislație locală și/ sau europeană în domeniul financiar;
- cunoașterea domeniului de activitate necesară în evaluarea riscurilor;
- competențe tehnice, project management;
- experienţă pe piaţa de capital și deținerea atestatului Administrator de risc /Ofițer de conformitate constituie un avantaj;
- cunoştinţe limba engleză.
Atribuțiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele autorizate pe funcția de conformitate:
- să țină evidența neregulilor descoperite în cursul activității de monitorizare prevăzute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Regulamentul delegat (UE) nr. 565/2017;
- să asigure informarea societății și a personalului acesteia cu privire la regimul juridic aplicabil pieței de capital;
- să avizeze documentele transmise de societate către A.S.F. în vederea obținerii actelor individuale prevăzute de reglementările în vigoare, precum și raportările transmise A.S.F. și entităților pieței de capital;
- să prevină și să propună măsuri de remediere a oricărei situații de încălcare a legilor și reglementărilor în vigoare, incidente pieței de capital, sau a procedurilor interne ale societății sau de către personalul acesteia;
- să analizeze și să avizeze materialele informative/publicitare ale societății;
- să supravegheze activitatea societății astfel încât să se asigure utilizarea exclusiv personală de către fiecare angajat, inclusiv de către agenții delegați care nu își desfășoară activitatea în baza unui contract individual de muncă, a codurilor de acces și a parolelor alocate respectivei persoane;
- să raporteze cu celeritate consiliului de administrație/ consiliului de supraveghere, directorilor/ membrilor directoratului și auditorilor interni situațiile de încălcare a legislației, a reglementărilor în vigoare sau a procedurilor interne.
Pentru a fi autorizată de A.S.F. în calitate de persoană care îndeplinește funcția de conformitate, persoana fizică trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- să fie angajată cu contract individual de muncă (caracterul permanent al funcției);
- să aibă atribuții de conformitate numai în cadrul acelei societăți (evitarea posibilelor conflicte de interese);
- să îndeplinească condiţiile de experiență profesională pregătire practică, minim 3 ani;
- reputație, onestitate și integritate - conduită, promotor al culturii de conformitate;
- să fi participat la stagiile de pregătire și să fi promovat testul privind cunoașterea legislației în vigoare organizat de către un organism de formare profesională atestat de A.S.F. și să fi solicitat A.S.F. eliberarea atestatului profesional, conform reglementărilor în vigoare;
- să îndeplinească condițiile prevăzute de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019.
Observație: Persoana care îndeplinește funcția de conformitate se supune autorizării A.S.F. conform prevederilor Regulamentului A.S.F. nr.5/2019, art. 25 și a Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019.