Chat

Newsletter
Imagine simbol curs CIF5.2025

Consultant de Investiții

Perioadă: 02.05.2025-30.05.2025
Examen: 11.06.2025
Cod curs: CIF5.2025
Program de formare profesională inițială (studii superioare)
Locația și durata de desfășurare: online, 50 ore(teorie și practică)

Navigare rapidă

Cadru legal: ( Click pentru detalii )

Pregătirea și perfecționarea profesională continuă oferită de AS Financial Markets se organizează pe baza deținerii următoarelor documente:
•    Decizia nr. A/334/13.08.2013, emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară(A.S.F.), cu privire la atestarea organismului de formare profesională a AS Financial Markets;
•    Autorizația A.S.F. nr. A/157/24.10.2013;
•    Autorizația A.S.F. nr.14/18.01.2017;
•    Autorizația A.S.F. nr.39/14.02.2018;
•    Decizia 21.04.2021, Consiliul de administrație al Banca Națională a României(B.N.R.) recunoaște societatea AS Financial Markets în calitate de organism de formare profesională în domeniul Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare.

Programele de formare profesională inițială sau programele de pregătire și perfecționare profesională continuă, se parcurg la furnizorii de programe autorizați.

Lista acestora poate fi consultată la adresa Autoritatea de Supraveghere Financiară(A.S.F.) sau Banca Națională a României (B.N.R).

Obiective

Cursul „Consultant de Investiții” este conceput pentru a oferi o pregătire completă și solidă persoanelor care doresc să activeze în domeniul piețelor financiare, într-un rol esențial de intermediere, consiliere și sprijin pentru investitori. Într-un context economic în continuă schimbare, cunoștințele temeinice și abilitățile practice devin factori cheie pentru desfășurarea activității în mod profesionist, etic și conform reglementărilor în vigoare.

Programul este structurat în 17 capitole teoretice și practice, care acoperă toate aspectele relevante ale piețelor de instrumente financiare, ale serviciilor de investiții și ale obligațiilor profesionale ale consultantului. De la înțelegerea structurii piețelor financiare și a instrumentelor tranzacționabile, până la reglementări europene (MiFID), prevenirea conflictelor de interese, aspecte fiscale sau finanțele comportamentale – acest curs oferă o imagine de ansamblu complexă, dar și instrumente concrete de aplicare practică.

Parcursul de formare este completat cu un stagiu de practică, menit să faciliteze transferul cunoștințelor teoretice în situații reale de lucru, consolidând astfel competențele necesare pentru a desfășura activitatea de consultant de investiții la standarde profesionale ridicate.

Descriere generală și serii de curs programate în 2025, click AICI

Structura detaliată a cursului

Programul este structurat în 28 module (teorie și studii de caz), astfel:

Capitol 1. Instrumente financiare (2 module - 4 ore)    
•    1.1. Categoriile de instrumente financiare sub incidența MIFID II
•    1.2. Diferențe de abordare MIFID I vs MIFID II
•    1.3. Autorități cu competențe de autorizare și supraveghere în funcție de tipul instrumentului financiar ASF vs BNR
•    1.4. Instrumente non-complexe vs instrumente complexe
•    1.5. Acțiuni și instrumente financiare de tipul acțiunilor (equities): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, evaluare, impact factori externi asupra valorii acțiunilor, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
•    1.6. Organisme de plasament colectiv în valori mobiliare (fonduri de investiții): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, evaluare, impact factori externi asupra valorii OPCVM, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
•    1.7. Instrumente cu venit fix (debt): tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, evaluare, impact factori externi asupra instrumentelor cu venit fix, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
•    1.8. Instrumente financiare derivate: tipuri , caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, evaluare, impact factori externi asupra derivatelor, scenarii de performanță trecută/viitoare, limite de previzionare
•    1.9. Produse structurate: tipuri, caracteristici, riscuri, costuri suportate de client în contextul tranzacțiilor, implicații fiscale, evaluare, impact factori externi asupra valorii produselor structurate, scenarii de performanță trecută/ viitoare, limite de previzionare
•    1.10. Studii de caz.

Capitol 2. Organizarea și funcționarea pieței de capital (2 module - 4 ore)
•    2.1. Arhitectura pieței de capital - parte a pieței financiare; Rațiunea apariției/ existenței pieței de capital
•    2.2. Structura pieței financiare – piața monetară și piața de capital
•    2.3. Modul de funcționare a piețelor financiare și a pieței de capital – funcțiile pieței financiare, clasificarea piețelor financiare
•    2.4. Impactul factorilor externi asupra piețelor financiare (valori economice, evenimente; naționale/regionale/ globale etc.)
•    2.5. Principalii participanți la piața de capital
•    2.6. Interferențe între participanți
•    2.7. Entități cu rol de reglementare și supeveghere – ASF, BNR, ESMA, EBA
•    2.8. Cadru de reglementare aferent piețelor financiare: pachetul MIFID II și MAD II
•    2.9. Studii de caz.

Capitol 3. Firmele de investiții și servicii de investiții financiare-sfera de aplicabilitate (1 modul - 2 ore)
•    3.1. Cadru de reglementare și definiții
•    3.2. Cerințe de organizare și de operare
•    3.3. Clasificarea clienților dpdv MIFID: clienți de retail, profesionali și contrapărți eligibile
•    3.4. Servicii și activități de investiții: principale și adiacente
•    3.5. Furnizarea serviciilor și activitătilor de investiții în funcție de tipul de client: testarea clientilor
•    3.6. Testul de oportunitate
•    3.7. Testul de adecvare
•    3.8. Studii de caz.

Capitol 4. Finanțe comportamentale (2 module - 3 ore)
•    4.1. Introducere în Finanțe Comportamentale
•    4.2. Erori, predispoziții, predilecții, tendințe (bias-uri) în procesul decizional
•    4.3. Erori sistematice de gândire cauzate de Perseverența în gândire
•    4.4. Erori cauzate de procesarea informației
•    4.5. Erori cauzate de factori emoționali
•    4.6. Studii de caz.                                                                

Capitol 5. Piețe reglementate și alte locuri de tranzacționare (1 modul - 2 ore)
•    5.1.Tipuri de locuri de tranzacționare: Piața reglementată, Sistem multilateral de tranzacționare (SMT), Sistem organizat de tranzacționare (SOT)
•    5.2.Structuri de piețe/locuri de tranzacționare, în funcție de tipul de instrumente financiare
•    5.3.Piețe de creștere pentru IMM-uri
•    5.4.Operator independent (SI)
•    5.5.Formator de piață (Market maker)
•    5.6.Studii de caz.

Capitol 6 Managementul portofoliului de investiții (2 module - 4 ore)
•    6.1. Politici de investiții
•    6.2. Setare și atingere obiective de investiții
•    6.3. Alocarea activelor
•    6.4. Diversificarea portofoliului
•    6.5. Ajustarea performanței la riscuri.

Capitol 7. Principiul protecției investitorilor - cerințe de transparență în relația cu investitorii (1 modul - 2 ore)
•    7.1. Informarea clientului – cerințe de informare înainte și după furnizarea de servicii de investiții financiare:
•    •    documentație produse: documentele cu informații cheie destinate investitorilor, prospectele, situațiile financiare sau datele financiare etc.
•    •    documentație servicii: document de prezentare, documentație contractuală
•    •    alte cerințe: executarea ordinelor, confirmarea ordinelor și tranzacțiilor, raportări (în funcție de serviciile și activitățile de investiții furnizate)
•    7.2. Informare privind costurile serviciilor și activităților de investiții
•    7.3. Informare privind stimulentele aferente serviciilor și activităților de investiții
•    7.4. Informare privind păstrarea în siguranță a instrumentelor financiare aparținând clienților
•    7.5. Informare privind înregistrarea convorbirilor telefonice
•    7.6. Informare privind politica de administrare a conflictelor de interese
•    7.7. Informare privind politica de executare a ordinelor clienților
•    7.8. Informare privind politica de management al reclamațiilor
•    7.9. Studii de caz.   

Capitol 8. Principiul celei mai bune execuții: Best execution (1 modul - 2 ore)  
•    8.1. Noțiune și aplicabilitate
•    8.2. Executarea ordinelor clienților pe una sau mai multe locuri de tranzacționare – structuri de piață în funcție de tipurile de instrumente financiare tranzacționate de intermediar
•    8.3. Factori și criterii avute în vedere la obținerea celei mai bune execuții
•    8.4. Reguli de executare a ordinelor clienților
•    8.5. Informarea clienților de retail – top 5 locuri de tranzacționare și calitatea executării
•    8.6. Obligația de monitorizare a politicii de executare a ordinelor
•    8.7. Raportări periodice
•    8.8. Studii de caz.   

Capitol 9. Abuzul de piață (1 modul - 3 ore)    
•    9.1. Cadrul legal
•    9.2. IF în scop MAD
•    9.3. Regimul informațiilor privilegiate
•    9.4. Comportamente legitime
•    9.5. Insider trading: tranzacționarea în baza informațiilor privilegiate
•    9.6. Tipuri de insideri și lista insiderilor
•    9.7. Tranzacțiile managerilor
•    9.8. Publicarea informațiilor privilegiate
•    9.9. Programele de răscumpărare și programele de stabilizare
•    9.10. Sondarea de piață
•    9.11. Manipularea de piață și STOR
•    9.12. Practici, subpractici și indicatori de manipulare a pieței
•    9.13. Practici de piață acceptate
•    9.14. Notificarea ordinelor/ tranzacțiilor suspecte
•    9.15. Sancțiuni
•    9.16. Studii de caz.      

Capitol 10. Formarea profesională a personalului care oferă consultanță de investiții (1 modul - 1 oră)
•    10.1. Cerințe de calificare
•    10.2. Cerințe de experiență
•    10.3. Formarea profesională continuă
•    10.4. Etica și conduita în desfășurarea activităților.

Capitol 11. Prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului și respectarea sancțiunilor internaționale. (8 module - 3 ore)
•    11.1.Spălarea banilor și finanțarea terorismului
•    11.2.Cadrul de reglementare internațional și național
•    11.3.Abordarea bazată pe risc
•    11.4.Cadrul de administrare a riscurilor
•    11.5.Cunoașterea clientelei
•    11.6.Monitorizarea și raportarea tranzacțiilor
•    11.7.Sancțiuni internaționale

Capitol 12. Regimul fiscal aferent veniturilor obținute din tranzacționarea instrumentelor financiare (2 module - 4 ore) 
•    12.1. Calculul bazei impozabile
•    12.2. Obligații de declarare
•    12.3. Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată
•    12.4. Cote și termene de plată.

Capitol 13. Simulări consultanță (1 modul - 1 oră)

Capitol 14. Indici bursieri ( 1 modul - 2 ore)
•    14.1. Construcția indicilor bursieri
•    14.2. Calculul indicilor bursieri
•    14.3. Indici naționali și indici reprezentativi
•    14.4. Indici pe piața de capital din România.

Capitol 15. Instrumente financiare derivate ( 1 modul - 3 ore)
•    15.1. Swap-uri pe acțiuni, curs de schimb și rata dobânzii
•    15.2. Contracte forward pe rata dobânzii
•    15.3. Contracte pentru diferențe
•    15.4. Instrumente financiare pentru transferul riscului de credit
•    15.5. Opțiuni.

Capitol 16. Depozite și produse structurate (1 modul - 2 ore)
•    16.1. Depozite structurate
•    16.2. Produse structurate.

Programul desfășurării

•    Durata cursului: 30 zile/ 50 ore/ Cursul se desfășoară pe parcursul unei luni calendaristice și este accesibil non-stop;
•    Orarul: Flexibil, cursanții pot parcurge tematica în propriul ritm, în funcție de disponibilitate.
•    Formatul: Înregistrări video disponibile permanent/ Materiale de curs în format PDF/ Teste interactive pentru consolidarea cunoștințelor.
Acest format oferă cursanților flexibilitate maximă și posibilitatea de a studia în funcție de propriul program.

Cerințe pentru participare

Pentru a participa la programul de formare profesională inițială "Consultant de Investiții " organizat de AS Financial Markets, trebuie să îndepliniți următoarele:

- Condiții de înscriere pentru persoanele fizice la programul de formare profesională inițială

Persoanele fizice se pot înscrie la programul ”Consultant de Investiții”, organizat de AS Financial Markets dacă îndeplinesc următoarele condiții: 
•    Să fie în vârstă de cel puțin 18 ani și să aibă capacitatea de exercițiu deplină;
•    Să aibă studii superioare finalizate cu diplomă de licență sau echivalent, cu traducere legalizată în limba română, dacă diploma este emisă într-o altă limbă.

- Cerințe tehnice pentru desfășurarea cursului în condiții optime

Pentru a participa la cursul „Consultant de Investiții”, utilizând platformele AnyMeeting și cursuribursa.ro, este necesar să îndepliniți următoarele cerințe tehnice minime:
•    Dispozitive compatibile: Laptop sau telefon cu acces la internet;
•    Sistem de operare Windows: Versiunea 10 sau mai recentă (cu actualizările de securitate instalate)/ MacOS: Versiunea 11 („Big Sur”) sau mai recentă/ Linux/Ubuntu: Versiuni compatibile (recomandat Ubuntu 20.04 LTS sau mai recentă);
•    Browser web Recomandat: Google Chrome (ultima versiune stabilă)/ Acceptat: Microsoft Edge (ultima versiune stabilă);
•    Echipamente hardware: Camera web/ Microfon de calitate bună, integrat în căști sau extern, pentru claritatea sunetului/ Căști cu microfon integrat, pentru reducerea zgomotului ambiental și o mai bună experiență audio/ Tastatură și mouse/ Monitor cu rezoluție minimă de 1920x1080 (Full HD), recomandat pentru vizualizarea clară a materialelor partajate și a înregistrărilor video;
•    Conexiune la internet/ Viteză minimă necesară:
- Descărcare: 10 Mbps (pentru vizualizarea cursurilor în timp real și a înregistrărilor).
- Încărcare: 3 Mbps (pentru participarea activă în AnyMeeting). Recomandare: Conexiune prin cablu (Ethernet) pentru o stabilitate mai mare. Dacă utilizați Wi-Fi, asigurați-vă că semnalul este puternic și stabil.

Examenul. Informații despre examenul de absolvire a cursului ”Consultant de Investiții”

În cel mult 30 de zile de la finalizarea programului cursanții vor susține un examen de absolvire. Acesta se desfășoară ONLINE și constă într-un test grilă de 50 de întrebări (50% din legislație -50% exerciții practice), cu multiple variante de răspuns, din care unul singur este răspuns corect.
Examenul va dura 60 de minute, iar după finalizarea testului sau expirarea timpului, se va afișa instantaneu rezultatul, cu punctajul, nota și calificativul ADMIS sau RESPINS. Pentru absolvirea programului de formare profesională inițială, cursanții trebuie să promoveze examenul cu cel puțin nota 7.00 (ceea ce înseamnă răspunsul corect la 34 întrebări din totalul de 50)
Pe pagina web a ASFM se afișează data și ora de examinare, însă toate informațiile referitoare la examen se trimit și pe adresa de e-mail a cursantului. Orice modificare a datei şi/sau a orei de susţinere a examenului final va fi comunicată cu cel puţin 2 zile înainte de data examenului, cât și pe pagina web - www.cursuribursa.roÎnscrierea la examen se poate face:
a) din oficiu, pentru cursanţii care au fost înscrişi la respectiva serie de curs;
b) la cerere, pentru persoanele care au fost respinse sau au absentat la examenul corespunzător programului urmat şi care doresc să susţină examenul de absolvire.
c) la cerere, pentru cursanții care au efectuat programul la un alt organism de formare profesională autorizat A.S.F./B.N.R. sau în situația recunoașterii programului de formare profesională inițială efectuată în alt stat, în scopul verificării cunoștințelor privind legislația și specificul calității acestuia.
Pentru detalii suplimentare privind desfășurarea examenului, accesați mai jos ”Regulament de desfăsurare a examenului la AsFM”

Bonus premianți!

Participanții care promovează examenul cu nota 10.00, primesc GRATUIT, din partea AS Financial Markets, manualul “Curs pentru personalul care oferă informații privind serviciile de investiții financiare sau consultanță în investiții”. Acesta conține 343 de pagini de informații prețioase din domeniul financiar-bancar și al pieței de capital, pe care persoanele cu aceste profesii le pot aplica la job. 
Manualul a fost elaborat de lectorii organismului AS Financial Markets, este avizat de B.N.R (2021) și este singura lucrare de acest fel tipărită la nivel național.
Dacă nu ai urmat cursul de formare profesională, dar dorești să-ți aprofundezi cunoștințele, poți achiziționa manualul la prețul de 200 de RON.  Pentru comenzi, contactează-ne la adresa de email: office@cursuribursa.ro sau la telefon: +40-369.404.124  sau la Librăria Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca

Lectorii cursului

Acordăm o atenție deosebită calității cursurilor noastre, prin urmare toți lectorii AS Financial Markets sunt profesioniști redutabili, cu un înalt grad de calificare și o experiență vastă în domeniul financiar-bancar și piața de capital, fiind recunoscuți de  A.S.F./B.N.R.Lectorii noștri abordează fiecare temă cu deosebită seriozitate, astfel încât toți participanții la curs să înțeleagă bine conceptele prezentate și să obțină competențele necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor profesionale.
Programul ”Consultant de investiții/ Persoana care  oferă consultanță clienților privind instrumentele financiare, serviciile de investiții sau serviciile auxiliare” este susținut de următorii lectori:
•    Adrian Codîrlașu - Dr. în Economie, Vicepreședinte al Asociației CFA România, Vicepreședinte al Asociației Analiștilor Financiari - Bancari din România și Profesor Asociat în cadrul Școlii Doctorale de Finanțe-Bănci
•    Darie Moldovan - Lector Universitar Dr. Secția Inform. Ec. UBB Cluj-Napoca și Dr. în Științe Economice, domeniul Cibernetică și Statistică
•    Petru-Ovidiu Mura - Lector Universitar Dr. Universitatea de Vest din Timişoara, specializarea Finanțe-Bănci, Master în ”Finanţe şi strategii financiare ale companiilor”
•    Narcisa Oprea - Avocat, partener coordonare arie de practică piața de capital în cadrul Schoenherr și Asociații
•    Roxana Păunescu - Manager Departament Investigații Antifraudă, Anticorupție și Servicii Financiare/ Direcția Conformitate, Raiffeisen Bank România, cu o experiență de 20 ani pe piața financiar-bancară și a pieței de capital
•    Mugur Popescu - CFA, Board Member CFA România, Director Investiții BCR Pensii, S.A.F.P.P. SA
•    Ioana Sechel - Șef Lucrări în cadrul Univ. Tehnice Cluj-Napoca și Risk Manager în cadrul BRK Financial Group
•    Bogdan Tudosie - CFA, Director Vânzări în cadrul BRD Asset Management
•    Andreea Țâmpu-Ababie – AML-Compliance Specialist, ACAMS, ACSS, cu 20 de ani experiență în piața financiar-bancară.

Costuri și facilități

Tarif 1000 lei/participant(plus TVA), se va achita în contul Banca Transilvania S.A. - Sucursala Sibiu, CUI RO31725262,
•     IBAN(RON): RO02BTRLRONCRT0503278301 sau
•     IBAN(EUR): RO49BTRLEURCRT0503278301.
- Pentru înscrierea a minim 2 participanți se oferă o reducere de 5% din prețul cursului;
- Pentru înscrierea a minim 5 participanți se oferă o reducere de 10% din prețul cursului.
Ce include taxa de participare:
•    Acces la materialele de curs. Module video detaliate și studii de caz/ Suporturi de curs descărcabile pentru studiu individual/stagiu de practică;
•    Teste interactive. Evaluări online pentru verificarea și consolidarea cunoștințelor;
•    Adeverința de participare. Document care atestă parcurgerea programului și îndeplinirea cerințelor necesare pentru prezentarea la examen;
•    Examen. Participarea la examenul final pentru obținerea certificatului;
•    Certificare. Eliberare certificat de absolvire recunoscut de instituțiile relevante, necesar pentru notificare/autorizare A.S.F.

Acces la datele programelor de formare profesională inițială și gestionarea contului de client

Pentru a avea acces la informațiile programelor de formare profesională inițială și la resursele disponibile, urmați acești pași:
1. Crearea unui cont. Accesați www.cursuribursa.ro și creați un cont urmând instrucțiunile din procedura „Autentificare site cursuribursa.ro”, care vă va fi trimisă pe e-mail după înscriere.
2. Gestionarea contului de client. Odată autentificat, accesați meniurile din contul dvs. pentru a utiliza funcționalitățile platformei:
•    Profilul Meu/ Actualizați informațiile personale;
•    Cursurile Mele/ Vizualizați lista programelor la care sunteți înscris, accesați materialele aferente sau verificați statusul cursului. Lista programelor conține: Programul curent cu toate informațiile și materialele aferente programului la care cursantul ești înscris în prezent, precum și materialele arhivate/ Resursele și materialele de curs de la programele anterioare la care ai participat.
•    Camera de Discuții/ Participați la conversații și puneți întrebări lectorilor și colegilor;
•    Teste/ Accesați testele interactive pentru a verifica progresul în cadrul cursului;
•    Documente Instituții/ Descărcați documente oficiale relevante pentru curs, cum ar fi adeverința de participare/certificările obținute;

Beneficii suplimentare

•    Posibilitatea de a beneficia de tutoriat personalizat. Ședință de consultări cu lectorii. La finalul programului, ASFM îți pune la dispoziție, la cerere, EXTRA- 30 de minute de "ședințe de consultări" cu lectorul pentru a clarifica eventuale nelămuriri;
•    Acces la arhiva de newslettere de specialitate;
•    Exemple de cariere și oportunități după absolvirea cursului. Absolventii care au participat în calitate de persoană fizică, și doresc să îmbrățișeze această meserie pe piața financiar-bancară, pot menționa acest aspect in email-ul de înscriere pentru a fi sprijiniți.

Înscriere și contact

Pentru a participa la acest program, urmează pașii de mai jos:
1. Completează și pregătește următoarele documente:

  1. 1a. Formular de înscriere persoană juridică (PDF)(WORD) 
  2. 1b. Formular de înscriere persoană fizică (PDF)(WORD)
  3. 2. Copia actului de identitate
  4. 3. Copie diplomă studii superioare
  5. 4. Dovada achitării tarifului de înscriere la curs și examen(copie ordin de plată bancar sau extras de cont cuprinzând dovada efectuării plății).

2. Încarcă documentele în aplicația www.cursuribursa.ro, în contul tău de client sau transmite-le pe adresa de e-mail: office[at]cursuribursa.ro 
3. Noi îți vom trimite pe email confirmarea înscrierii, precum și toate detaliile cu privire la acest program de pregătire și formare profesională.
Data limită înscriere: Cu cinci zile lucrătoare înainte de începerea cursului, în limita locurilor disponibile.
Pentru mai multe detalii, ne poți contacta la oricare dintre numerele de telefon 0369-404.124, 0771-261.036 sau ne poți scrie pe adresa de e-mail office[at]cursuribursa.ro

Rămâi la curent cu noutățile din domeniul investițiilor!

Pentru a fi la curent cu tendințele și informațiile relevante din sfera investițiilor, vă recomandăm să vizitați:
➡️ blog.cursuribursa.ro
Pe blog vei găsi:
• Articole de specialitate.
• Analize și opinii privind reglementările și evoluțiile piețelor financiare.
• Studii de caz și exemple din practica de consultanță de investiții.

Programele noastre de formare profesională pot fi ajustate și adaptate pentru a satisface cerințele clienților noștri!

Suntem flexibili în ceea ce privește orele și perioada de desfășurare a cursurilor și examenelor de absolvire și oferim oferte personalizate care să corespundă nevoilor tale. În plus, pentru grupuri mai mari de participanți avem reduceri semnificative!

Scrie-ne pe adresa de email office@cursuribursa.ro și spune-ne de ce ai nevoie, iar noi îți vom oferi cele mai bune condiții pentru dezvoltarea ta profesională!    

Legislație ( Click pentru detalii )

1. Condiții și documente de autorizare consultanți de investiții persoane fizice la A.S.F., conform regulamentului A.S.F. nr.5/2019

1.1.Pentru a fi autorizat de A.S.F., consultantul de investiţii, persoană fizică, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

 a) să respecte prevederile incidente prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 126/2018;

 b) să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 4 lit. d)-f) şi art. 5 alin. (1) lit. b) şi c) din Regulamentul A.S.F./B.N.R. nr. 14/7/2018;

c) să nu deţină direct sau indirect, în nume propriu sau împreună cu soţia/soţul, precum şi cu rudele de gradul I, o participaţie calificată într-o societate implicată pe piaţa de capital sau să fie salariat ori să deţină o funcţie de conducere la o astfel de societate, cu excepţia societăţii de evaluare cu care are o relaţie contractuală;

d) să nu fie salariat al unei instituţii din administraţia publică centrală sau locală;

e) să deţină o asigurare de răspundere civilă profesională prin care să asigure clienţilor un grad echivalent de protecţie, conform prevederilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 126/2018;

f) să prezinte toate documentele prevăzute la alin. (2).

1.2.Documente pentru autorizare.

În vederea autorizării şi înscrierii în Registrul A.S.F., solicitantul persoană fizică va depune la A.S.F. o cerere întocmită conform anexei nr. 14, a Regulamentului A.S.F. nr.5/2019, însoţită de următoarele documente:

a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată prin semnătură olografă;

b) documentele prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a) şi c) din Regulamentul A.S.F./B.N.R. nr.14/7/2018;

c) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, aflate în termenul legal de valabilitate, în original sau în copie legalizată sau în copie care să poarte atestare avocaţială ori legalizare emisă de secretarul primăriilor unde nu există cabinete notariale;

d) copia actului de studii şi a altor certificate relevante deţinute, certificate pentru conformitate de către deţinătorul acestora;

e) declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1), întocmită conform anexei nr. 15;

f) lista valorilor mobiliare şi a unităţilor de fond deţinute în nume propriu şi în numele soţiei/soţului, precum şi rudelor de gradul I sau declaraţia semnată olograf, în cazul în care nu există astfel de deţineri;

g) asigurarea de răspundere civilă profesională prevăzută la art. 8 alin. (2) din Legea nr. 126/2018;

h) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifului corespunzător prevăzut de reglementările A.S.F.

2. Condiții și documente de autorizare consultanți de investiții persoane juridice la A.S.F. conform regulamentului A.S.F. nr.5/2019.

2.1.Pentru a fi autorizat de A.S.F., consultantul de investiţii, persoană juridică, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să fie constituit sub forma unei societăţi pe acţiuni sau a unei societăţi cu răspundere limitată, conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 31/1990;

b) să respecte prevederile incidente prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 126/2018;

c) să aibă un capital social reprezentând echivalentul în lei a minimum 20.000 euro calculat la cursul de referinţă comunicat de B.N.R. la data depunerii cererii;

d) acţionarii/asociaţii să respecte condiţiile prevăzute de Regulamentul delegat (UE) 2017/1.946;

e) să respecte prevederile art. 6 lit. a) şi c);

f) să dispună de o dotare tehnică corespunzătoare;

g) societatea să aibă cel puţin un angajat prin care îşi desfăşoară activitatea şi care:

(i) să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 4 lit. d)-f) şi art. 5 alin. (1) lit. b) şi c) din Regulamentul A.S.F./B.N.R. nr. 14/7/2018;

(ii) să nu deţină direct sau indirect, în nume propriu sau împreună cu soţia/soţul, precum şi cu rudele de gradul I, o participaţie calificată într-o societate implicată pe piaţa de capital sau să nu fie salariat ori să nu deţină o funcţie de conducere la o astfel de societate, cu excepţia consultantului de investiţii, persoană juridică;

(iii) să nu fie salariat al unei instituţii din administraţia publică centrală sau locală;

h) să deţină o asigurare de răspundere civilă profesională prin care să asigure clienţilor un grad

echivalent de protecţie, conform prevederilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 126/2018;

i) să prezinte toate documentele prevăzute la art. 130 alin. (1).

2.2.Documente pentru autorizare

În vederea obţinerii autorizaţiei de consultant de investiţii, reprezentantul legal al persoanei juridice va transmite A.S.F. cererea întocmită conform anexei nr. 16, însoţită de următoarele documente:

a) documentele şi informaţiile prevăzute în anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1945;

b) documentele prevăzute de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019 pentru membrii structurii de conducere, cu excepţia documentelor cerute deja prin Regulamentul delegat (UE) 2017/1.943;

c) lista valorilor mobiliare şi a unităţilor de fond deţinute în nume propriu şi în numele soţiei/soţului, precum şi rudelor de gradul I, pentru fiecare membru al organului de conducere, acţionar/asociat care deţine în societate o participaţie calificată şi angajat al societăţii prin care îşi desfăşoară activitatea sau declaraţia pe propria răspundere, sub semnătură olografă, în cazul în care nu există astfel de deţineri;

d) dovada vărsării integrale a capitalului social sau ultimul bilanţ contabil înregistrat la oficiul registrului comerţului, după caz;

e) copie legalizată sau copie care să poarte atestare avocaţială ori legalizare emisă de secretarul primăriilor unde nu există cabinete notariale a actului care atestă deţinerea cu titlu legal a spaţiului destinat sediului social;

f) documentele prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a) şi c) din Regulamentul A.S.F./B.N.R. nr. 14/7/2018 şi declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 129 lit. g), întocmită conform anexei nr. 17, pentru personalul societăţii care prestează servicii de consultanţă;

g) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, aflate în termenul legal de valabilitate, în original sau în copie legalizată sau în copie care să poarte atestare avocaţială ori legalizare emisă de secretarul primăriilor unde nu există cabinete notariale pentru personalul societăţii care prestează servicii de consultanţă;

h) copia actului de studii şi a altor certificate relevante deţinute, certificate pentru conformitate de către deţinătorul acestora pentru personalul societăţii care prestează servicii de consultanţă;

i) asigurarea de răspundere civilă profesională prevăzută la art. 8 alin. (2) din Legea nr. 126/2018;

j) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifului corespunzător prevăzut de reglementările A.S.F.

Regului privind desfășurarea programelor de formare/pregătire și perfecționare profesională

(Click pentru detalii)

Regulament de desfăsurare a examenului la AsFM

(Click pentru detalii)

Pentru mai multe detalii, ne poți contacta la oricare dintre numerele de telefon 0369-404.124, 0771-261.036 sau ne poți scrie pe adresa de e-mail office[at]cursuribursa.ro

Test liber care apare pe pagina cursurilor CIF
Trei bănci oferă următoarele cotații în AUDUSD. De la ce bancă cumparați AUD?
  • 0.5268/73;
  • 0.5272/77;
  • 0.5274/79.
Furnizarea de servicii de investiții financiare cu consultanță presupune efectuarea următoarelor teste de către intermediar:
  • Test de oportunitate
  • Test de adecvare
  • Atât test de oportunitate, cât și test de adecvare
Un contribuabil a investit printr-un intermediar 23.000 RON într-un ETF (Exchange Traded Fund) în luna ianuarie 2023, iar în luna iulie 2023 vinde unitățile de fond la un preţ de 27.000 RON. Impozitul în acest caz este:
  • 400 lei;
  • 40 lei;
  • 120 lei.