Chat

Newsletter
Imagine simbol curs FPCBIII1.2021

Aspecte legate de Adecvarea capitalului BASEL III-CRDIV/CRR

Perioadă: 24 mai - 28 mai 2021
Examen: -
Cod curs: FPCBIII1.2021
Program de pregătire și perfecționare profesională continuă
Locația și durata de desfășurare: online 15 ore teorie si practică

Cadru legal: ( Click pentru detalii )

Pregătirea și perfecționarea profesională continuă oferită de AS Financial Markets se organizează pe baza deținerii următoarelor documente:

Decizia nr.A/334/13.08.2013, emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară(A.S.F.), cu privire la atestarea organismului de formare profesională a AS Financial Markets.

Decizia 21 aprilie 2021, Consiliul de administrație al Banca Națională a României(B.N.R.) a decis recunoașterea societății AS Financial Markets în calitate de organism de formare profesională în domeniul Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare.

Grup țintă

Programul de pregătire este recomandat, fără a fi limitativ:
- personalului cu funcția administrator de risc;
- personalului în funcția de conformitate/control intern;
- societăţilor de audit;
- juriştilor, contabililor, tuturor persoanelor care doresc să-şi aprofundeze cunoştintele legate de modificarile intervenite în legislaţia europeană aplicabile pieţei de capital din România.

Descriere

Urmare a implementării în legislația autohtonă referitoare la piața de capital și a instituțiilor bancare a Directivelor Uniunii Europene privind prevederile Acordului de Capital de la Basel și a modificărilor ulterioare, AS Financial Markets vine în sprijinul dvs. prin organizarea unui curs de specialitate, care are ca scop formarea specialiștilor care își desfășoară activitatea în domeniul evaluării și administrării riscurilor financiare. Dezbaterea cuprinde întreaga problematică a pieței de capital și a instituțiilor bancare referitoare la înțelegerea și monitorizarea riscurilor la care sunt supuse. 

Lector:

  1. Autoritatea de Supraveghere Financiară, specialist pe probleme legate de adecvarea capitalului.
  2. Dl. Adrian Codirlașu  este licențiat în Finanțe Bănci în cadrul Academiei de Studii Economice București și are titlul de doctor în finanțe internaționale, obținut în cadrul aceleiași instituții de învățământ. Posedă numeroase  specializări și certificări, printre acestea remarcându-se cea de Chartered Financial Analyst (CFA), obținută la CFA Institute, Charlotesville, Statele Unite ale Americii. De-a lungul carierei a acumulat o experiență impresionantă în domeniul financiar, activând în numeroase instituții bancare, dar și în domeniul educațional, printr-o bogată activitate de lector. În prezent este Director în cadrul Unicredit Bank, Departamentul de Risc de Piață și Risc Operațional,  Vicepreședinte CFA Romania și Vicepreședinte al Asociației Analiștilor Financiari - Bancari din România.
  3. Dl. Laurențiu Mihăilescu,  Senior Expert Risk Management, Treasury and Assets and Liabilities Management, Ernst&Young România,

Tematică ( Click pentru detalii )

în cadrul programului se vor prezenta următoarele module:

1. Aspecte introductive

1.1. CRD II și CRD III versus CRD IV (Acordul de Capital de la Basel II versus Acordul de Capital de la Basel III);

1.2. Etapele implementării pachetului legislativ CRD IV;

1.3. Standardele tehnice;

1.4. Opțiuni naționale;

2. Cerințe de adecvare a capitalului

2.1. Cerințe de fonduri proprii pentru instituții;

2.2. Cerințe de fonduri proprii S.S.I.F. cu obiect de activitate restrâns;

2.3. Cerințe de calculare si raportare;

2.4. Portofoliul tranzacționabil (Trading Book);

3. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de piață

3.1. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de poziție  – Abordarea standard (riscul specific și riscul general);

3.2. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul valutar;

3.3. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de marfă (Abordarea pe benzi de scadență, Abordarea simplificată, Abordarea extinsă pe benzi de scadență);

3.4. Utilizarea modelelor interne pentru calcularea cerințelor de capital;

4. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de decontare
5. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de credit al contrapartidei (metode de calcul al valorii expunerii);
6. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de credit
7. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul de ajustare a valorii creditului
8. Diminuarea riscului de credit

8.1. Protecția finanțată a creditului;

8.2. Protecția nefinanțată a creditului (tipuri de instrumente financiare derivate de credit);

9. Securitizarea

9.1. Recunoașterea transferului unei părți semnificative a riscului de credit;

9.2. Calculul valorii ponderate la risc ale expunerilor;

9.3. Evaluările externe ale creditului;

9.4. Cerințe aplicabile instituțiilor financiare;

10. Cerințe de fonduri proprii pentru riscul operațional

10.1. Abordarea de bază

10.2. Abordarea standardizată

10.3. Abordări avansate de evaluare

11. Fondurile proprii

11.1.Fonduri proprii de nivel 1;

11.2.Fonduri proprii de nivel 2;

11.3. Interese minoritare și instrumente suplimentare de nivelul 1 și nivelul 2 emise de filiale;

12. Dețineri calificate din afara sectorului financiar
13. Amortizoarele de capital (de conservare, anti-ciclic, privind riscul sistemic)
14. Expuneri mari (Riscul de concentrare)
15. Indicatori de lichiditate

15.1.Cerințe de acoperire a necesarului de lichiditate (LCR);

15.2. Raportări privind finanțarea stabilă (NSFR);

16. Efectul de levier/gradul de îndatorare
17. Publicarea de informații
18. Alte aspecte (politici de remunerare, guvernanța corporativă, etc.)
19. Discuție cu un invitat al Autorității de Supraveghere Financiară

Legislație ( Click pentru detalii )

  1. Regulamentul A.S.F. nr.3/2014, consolidat,

Art. 7. -(1) S.S.I.F. care sunt semnificative din punctul de vedere al mărimii, organizării interne şi naturii, extinderii şi complexităţii activităţilor lor trebuie să înfiinţeze un comitet de administrare a riscurilor compus din membri ai organului de conducere care nu exercită nicio funcţie executivă în S.S.I.F. respectivă. Membrii comitetului de administrare a riscurilor trebuie să dispună de cunoştinţe, competenţe şi expertiză corespunzătoare pentru a înţelege pe deplin şi a monitoriza strategia privind administrarea riscurilor şi apetitul la risc a S.S.I.F.

  1.   Regulamentul B.N.R. nr.5/2013,

Art. 7. - (1) În cadrul unei structuri de grup, organul de conducere al unei instituţii de credit-mamă, persoană juridică română, trebuie să se asigure că, în cadrul grupului, există un cadru adecvat de administrare a activităţii şi că acesta este corespunzător structurii, activităţii şi riscurilor aferente grupului şi entităţilor acestuia.

   (2) Organul de conducere al unei instituţii de credit filială, persoană juridică română, trebuie să adere la aceleaşi valori şi politici privind cadrul de administrare a activităţii cu cele ale societăţii-mamă, cu excepţia cazului în care există cerinţe legislative sau de supraveghere ori considerente de proporţionalitate care determină o altă conduită. În acest sens, organul de conducere a unei instituţii de credit filială trebuie ca, în cadrul propriilor responsabilităţi pe linia cadrului de administrare a activităţii, să îşi stabilească propriile politici şi să evalueze orice decizii sau practici la nivel de grup pentru a se asigura că acestea nu determină ca filiala să încalce prevederile cadrului de reglementare ori regulile prudenţiale aplicabile la nivel individual pe teritoriul României. Organul de conducere al unei instituţii de credit filială trebuie, de asemenea, să se asigure că asemenea decizii sau practici nu aduc atingere:

   a) administrării sănătoase şi prudente a filialei;

   b) solidităţii financiare a filialei; sau

   c) intereselor legale ale părţilor interesate în filială.

   (3) Pentru a-şi îndeplini responsabilităţile pe linia cadrului de administrare a activităţii, organul de conducere al unei instituţii de credit-mamă, persoană juridică română, trebuie:

   a) să stabilească o structură a cadrului de administrare a activităţii care să contribuie la supravegherea eficace a filialelor sale şi care să ia în considerare natura, amploarea şi complexitatea diferitelor riscuri la care grupul şi filialele acestuia sunt expuse;

   b) să aprobe o politică privind cadrul de administrare a activităţii la nivelul grupului şi pentru filialele acestuia, care să includă angajamentul de a îndeplini toate cerinţele aplicabile cadrului de administrare a activităţii;

   c) să se asigure că există resurse suficiente pentru fiecare filială în scopul îndeplinirii atât a standardelor la nivel de grup, cât şi a standardelor locale privind cadrul de administrare a activităţii;

   d) să dispună de mijloace corespunzătoare pentru a monitoriza că fiecare filială se conformează tuturor cerinţelor aplicabile privind cadrul de administrare a activităţii;

   e) să se asigure că liniile de raportare la nivelul grupului sunt clare şi transparente, în special în cazul în care liniile de activitate nu se suprapun organizării grupului din punct de vedere juridic.

Bibliografie ( Click pentru detalii )

Detalii suplimentare ( Click pentru detalii )

Documente necesare pentru înscriere persoane juridice:

  1. formular de înscriere formare profesională continuă PJ ;
  2. formular înscriere angajați;
  3. copie a actului de identitate;
  4. dovada achitării tarifului de înscriere la curs (copie ordin de plată bancar sau chitanță fiscală).

Documente necesare pentru înscriere persoane fizice:

  1. formular de înscriere formare profesională continuă PF ;
  2. copie a actului de identitate;
  3. dovada achitării tarifului de înscriere la curs (copie ordin de plată bancar sau chitanță fiscală).

Documentele de mai sus se vor încărca pe aplicația www.cursuribursa.ro, în contul societății sau contul de client sau se transmit la numărul de fax 0369-432.488 sau la adresa de e-mail: office[at]cursuribursa.ro

Data limită înscriere:

Cu cinci zile lucrătoare înainte de începerea cursului, în limita locurilor disponibile.

Tarif 1300 RON/participant. Tariful de înscriere se va achita în contul:

  1. RO02BTRLRONCRT0503278301, Banca Transilvania S.A. - Sucursala Sibiu, CUI 31725262 sau
  2. RO78BFER173000019199RO02, TechVentures Bank S.A. - Sucursala Sibiu, CUI 31725262.

Durata desfășurării programului:

Prezentarea are loc online, pe durata a 15 ore, după următorul program:

Luni-vineri, orele 18.00-21.00;

Certificat de participare

  1. Certificatul de participare la programul de pregătire și perfecționare profesională continuă cu tema "Aspecte legate de Adecvarea capitalului BASEL III-CRDIV/CRR", se eliberează conform Regulamentului A.S.F. nr.28/2010.

Avantaje. Participanții înscriși la programul organizat de organismul de formare profesională AS Financial Markets beneficiază de:

  1. suport de curs în format electronic;
  2. suport din partea lectorului pe durata parcurgerii programului;
  3. camera de discuții suport din partea AsFM;
  4. suport IT;
  5. rezultate prezență afișate online;
  6. certificat de participare, cu 15 ore de pregătire și perfecționare profesională continuă pentru anul în curs;
  7. certificatul de participare se poate elibera online sau în format letric (în termen de 24 ore de la finalizarea programului).

Contact

Pentru detalii sau nelămuriri vă stăm cu drag la dispoziție:

  1. tel: 0369-404.124 sau 0771-261.036;
  2. e-mail: office[at]cursuribursa.ro.

Regului privind desfășurarea programelor de formare/pregătire și perfecționare profesională

Reguli privind desfășurarea programelor de formare profesională continuă la AsFM

BaselIII
Conform reglementărilor în vigoare, pot face obiectul securitizării:
  • Contracte de credit, inclusiv contracte de credit ipotecar;
  • Contracte de depozit colateral;
  • Scrisori de garanție de bună execuție.